logme in

, founded in 2003 and based in Boston, Massachusetts, is a provider of SaaS and cloud-based remote connectivity services for collaboration, IT management and customer engagement. [2]

Products[edit]

The company's products are focused on four business areas, including Collaboration services, IT Management services, Customer support services, and Internet of Things services. The products include:
  • LogMeIn Free – no-charge remote access software. Limited to 10 computers [3] Terminated as of 21 January 2014 [4]
  • LogMeIn Pro – subscription-based remote access and administration software
  • LogMeIn Central – web application focused on IT management for remotely managing PCs and servers running on Windows or Mac OS X operating systems
  • LogMeIn Rescue – remote support (help deskweb application used by large contact centers and help desks for diagnosing and troubleshooting computers, smartphones and tablets
  • LogMeIn Hamachi – network virtualization and VPN service
  • LogMeIn Backup – remote backup software
  • join.me – a freemium meeting and online collaboration software
  • RemotelyAnywhere – remote access and administration software
  • Xively - Platform-as-a-Service for building and managing Internet of Things devices and related services
  • Cubby - a cloud file and sync and share service [5]
  • BoldChat - a premier live chat and click-to-call customer service solution used by thousands of retail, financial services, manufacturing, software, and telecommunications organizations


como funciona
La Consola de técnico es la interfaz en línea utilizada por los técnicos de asistencia técnica para las sesiones de asistencia remota. Los técnicos pueden iniciar sesiones nuevas o responder a las solicitudes de clientes en línea que están en espera en la cola compartida.
Las aplicaciones para ordenadores Windows y Mac permiten a los técnicos acceder a la consola con un solo clic para, de esta forma, proporcionar asistencia técnica más rápida y sin las molestias que provoca un navegador.
Es posible ejecutar varias sesiones activas al mismo tiempo utilizando las siguientes opciones:
  • Conexión directa con el cliente mediante un código o vínculo enviado por correo electrónico
  • Visualización de escritorio, control remoto y pizarra
  • Historial y notas de sesión detallados
  • Interfaz de chat con respuestas predefinidas, envío de URL y transferencia de archivos
  • Diagnósticos detallados del sistema, incluido Reinicio y reconexión
  • Cola global compartida



cuadro comparativo

No hay comentarios:

Publicar un comentario